Ressurser

Kom i gang med disse nyttige verktøyene for gruppearbeid

 

Maler for gruppearbeid

Velkommen til ressurssiden vår. Her kan du laste ned malene fra Det lille heftet om designtenkning

 
 
Identifiser brukeren.pdf

Identifiser brukeren

Før du begynner, trenger du å identifisere hvilket område du skal utforske. Dette kan være egne observasjoner eller noe du har blitt bedt om å utvikle.

Dette verktøyet kan hjelpe deg med å identifisere en utfordring, en person eller en profil du ønsker å utvikle en ny løsning for.


PESTEL

Idémyldre aktuelle endringsdrivere som påvirker samfunnet. Lag en liste over trender og strukturer disse i PESTEL-verktøyet for å identifisere ulike muligheter.

Dette verktøyet er til hjelp for å dypdykke i den konteksten som prosjektet er en del av.


Kronblad

Idémyldring betyr å utforske potensielle løsninger for å møte et spesifikt behov. Utforsk så mange underbehov som mulig før du vurderer hvilke som vil bringe prosjektet fremover.

Dette verktøyet hjelper deg med å utforske ulike løsningsscenarioer.


Liste over kriterier

Listen over kriterier lar deg drøfte ulike løsninger og konsepter. Lag en liste som består av både dine egne kriterier og våre. Etter å ha fullført kriterielisten kan du evaluere konseptene dine og velge hvilke av disse som passer best i ditt tilfelle.

Dette verktøyet hjelper deg med å utforske konseptene dine videre.


Brukerreise

Prototypen kan være en fysisk modell, en prosess, rollespill eller gruppearbeid og så videre. Hensikten med prototypen er at den gir en enkel beskrivelse av produktet eller tjenesten som du skal levere.

Dette verktøyet hjelper deg med å få tilbakemeldinger fra andre.


Plan your prototype.jpg

Prototype

Prototypen kan være en fysisk modell, en prosess, rollespill eller gruppearbeid og så videre. Hensikten med prototypen er at den gir en enkel beskrivelse av produktet eller tjenesten som du skal levere.

Dette verktøyet hjelper deg med å få tilbakemeldinger fra andre.